Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
0963575

Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska

 

W skład referatu wchodzą następujące stanowiska:

  1. Kierownik referatu
  2. Stanowisko ds. rolnictwa
  3. Stanowisko ds. gospodarki wodnej i melioracji
  4. Stanowisko ds. ochrony środowiska

 

Pracą referatu kieruje Kierownik.

Do zakresu działania referatu należy w szczególności:

  1. Administracja w zakresie łowiectwa.
  2. Współpraca z dzierżawcami obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu terenów łowieckich.
  3. Przygotowanie decyzji o przeznaczeniu gruntu nieleśnego lub nieużytku do zalesienia.
  4. Prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej i wykonania obowiązku ubezpieczenia OC rolnika i budynków.
  5. Prowadzenie spraw z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej.
  6. Organizowanie spotkań i szkoleń rolników.
  7. Współpraca z instytucjami działającymi w zakresie rolnictwa m.in. AR; MR; WODR oraz Resortową Komisją Rady Gminy i organizacjami rolniczymi.
  8. Wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.
  9. Organizacja i prowadzenie spisów rolnych oraz przekazywanie zmian w wykazach indywidualnych gospodarstw i działek rolnych.
  10. Przyjmowanie zgłoszeń o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt dziko żyjących, o zachorowaniu zwierząt gospodarskich na chorobę zakaźną, a w przypadku wałęsającego się psa chorego lub podejrzanego o wściekliznę podjęcie starań mających na celu schwytanie lub zabicie.
  11. Prowadzenie spraw związanych z klęskami żywiołowymi w rolnictwie.
  12. Wykonanie zadań z zakresu ochrony i kształtowania środowiska.
  13. Nadzór nad gospodarką odpadami.
  14. Ochrona przed emisjami: hałasem, wprowadzeniem ścieków do wód i do ziemi, wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza.
  15. Opracowywanie i nadzór nad realizacją planów, programów w zakresie ochrony środowiska
    i zrównoważonego rozwoju oraz opiniowanie planowych inwestycji.
  16. Prowadzenie postępowań związanych z wydaniem decyzji środowiskowych.
  17. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie środowiska.
  18. Wykonywanie zadań związanych ze spółkami wodnymi.
  19. Prowadzenie spraw gospodarki wodnej i ochrony wód.
  20. Prowadzenie spraw dotyczących zmiany stanu wody na gruncie, w tym wydawanie decyzji
    i zatwierdzanie ugod w indywidualnych sprawach.
  21. Wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju w sprawach gospodarki rolno – handlowej
    i zaopatrzenia w wodę.
INTERmedi@
Urząd Gminy Górno, Górno 169, 26-008 Górno, pow. kielecki, woj. świętokrzyskie
tel.: +48.41/3023018, fax: +48.41/3023009, email: gmina@gorno.pl, http://www.gorno.pl
NIP: 657-18-24-766, Regon: 000542860
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI