Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa - Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

Najnowsze informacje

2023-07-10 00:01

 

Szanowni Państwo,

W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.

Świadczenie wypłacane będzie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Wniosek należy złożyć we właściwej ze względu na miejsce zamieszkania placówce terenowej KRUS.

Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć:

1) zaświadczenie wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego dla sołectwa,
w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji;

2) oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Świadczenie przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:

1) pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż przez 8 lat;

2) osiągnęła wiek emerytalny:

  1. a) w przypadku kobiet - 60 lat,
  2. b) w przypadku mężczyzn - 65 lat.

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji. Wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów tej ustawy.

W związku z powyższym Wójt Gminy Górno na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych Urzędu Gminy Górno będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.

W przypadku gdyby Urząd nie posiadał dokumentów niezbędnych do wydania zaświadczenia, potwierdzających fakt pełnienia funkcji sołtysa, osoba ta wnioskując
do KRUS o przyznanie świadczenia musi dołączyć wydane przez Wójta postanowienie
o odmowie wydania zaświadczenia oraz dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa, potwierdzone pisemnymi oświadczeniami co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.

Materiały do pobrania

 

Wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa

 

Wniosek o przyznanie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (KRUS)

 

Obowiązek informacyjny (RODO)

Michał Łukawski
Dane kontaktowe

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe

Gmina Górno
Łysicka 13, 26-008 Górno
tel: 41 302 30 18
fax: 41 302 30 09
e-mail: gmina@gorno.pl
NIP: 657 24 00 548
Regon: 291010079
Deklaracja dostępności

Godziny pracy

Godziny pracy urzędu

Godziny otwarcia

poniedziałek - 7:30 do 17:30
wtorek - 7:30 do 15:00
środa - 7:30 do 15:00
czwartek - 7:30 do 15:00
piątek - 7:30 do 15:00

Statystyki

Statystyki

Licznik odwiedzin:7 835 870
Dzisiaj:347
Gości on-line:7
Twoje IP:216.73.216.161
Newsletter

Newsletter

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.